Oferta szkoleń

Szkolenia


Budowanie silnych struktur samorządów studenckich

Szkolenie poświęcone rozwijaniu i wzmacnianiu struktur organizacyjnych w samorządach studenckich. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie zarządzać zespołem, integrować nowych członków oraz tworzyć sprzyjającą atmosferę pracy. W programie znajdą się także praktyczne ćwiczenia dotyczące delegowania zadań oraz budowania zespołowego ducha współpracy.
  • Hubert Aszteborski

Pozyskiwanie sponsorów i partnerów na wydarzenia studenckie

W trakcie tego szkolenia uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie pozyskiwania sponsorów i partnerów do organizacji wydarzeń. Omówione zostaną strategie tworzenia atrakcyjnych ofert współpracy, budowania relacji z potencjalnymi partnerami oraz skutecznego prezentowania korzyści płynących z sponsorowania wydarzeń studenckich.

Zarządzanie projektami w organizacjach studenckich na przykładzie planowania przyszłego wydarzenia.

Szkolenie skoncentrowane na praktycznym zarządzaniu projektami w kontekście organizacji wydarzeń przez uczestników. W ramach szkolenia słuchacze zaplanują i zrealizują swoje własne wydarzenie, korzystając z narzędzi do tworzenia harmonogramów, budżetowania oraz strategii komunikacyjnych. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie koordynować pracę zespołu, rozwiązywać pojawiające się wyzwania oraz wdrażać najlepsze praktyki z zakresu zarządzania projektami. Wspólna praca nad konkretnym przykładem pozwoli na zdobycie praktycznych umiejętności, które można zastosować w przyszłych przedsięwzięciach studenckich.
  • Hubert Aszteborski

Zawód lekarza weterynarii, z czym się to wiąże?

Uczestnicy dowiedzą się, czym dokładnie zajmuje się lekarz weterynarii, jakie są jego główne obowiązki oraz w jakich miejscach może pracować. Bycie lekarzem weterynarii wymaga nie tylko wiedzy medycznej, ale także umiejętności interpersonalnych i zarządzania stresem. Uczestnicy dowiedzą się, jakie umiejętności miękkie są kluczowe w tej pracy.
  • Olga Witkowska-Pilaszewicz

Jak napisać dobry wniosek grantowy

Pisanie wniosków grantowych to umiejętność, która wymaga zarówno precyzji, jak i kreatywności. Dobrze napisany wniosek może otworzyć drzwi do finansowania badań, projektów innowacyjnych lub działań społecznych, dlatego warto zrozumieć, jak skutecznie zaprezentować swój pomysł. Uczestnicy nauczą się, jak czytać i analizować recenzje swoich wniosków, a także jak wprowadzać poprawki, które mogą zwiększyć szanse na uzyskanie finansowania.
  • Olga Witkowska-Pilaszewicz

Od pomysłu do wsparcia: Przewodnik po grantach i stypendiach

Szkolenie obejmuje szeroki zakres tematów związanych z możliwością zdobycia grantów i stypendiów na rozwój zawodowy i naukowy. Uczestnicy dowiedzą się o różnych źródłach finansowania, omówione zostaną dostępne opcje grantowe i stypendialne, a także praktyczne wskazówki dotyczące ich wyszukiwania i skutecznego aplikowania. Szkolenie dostarczy informacji na temat procesu aplikacyjnego, w tym jak przygotować wnioski o finansowanie, aby skutecznie podkreślić wartość swoich projektów.
  • Edyta Mazur

Pozyskiwanie środków zewnętrznych – od środków do realizacji

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego pozyskiwania funduszy zewnętrznych. Szkolenie skierowane jest do osób pragnących rozwijać kompetencje w zakresie finansowania i realizacji projektów
  • Krzysztof Pleskaczuk

Jak skutecznie szukać dotacji i grantów

Uczestnicy poznają metody wyszukiwania dotacji i grantów, uczą się korzystać z platform informacyjnych oraz analizować źródła dostępu. Szkolenie, jak określono w najważniejszych trendach w dofinansowaniach, wybieram te, które najlepiej odpowiadają na potrzeby organizacji, bez zagłębiania się w proces aplikacyjny
  • Krzysztof Pleskaczuk

Zarządzanie Archiwum i Instrukcja Kancelaryjna w Praktyce

Szkolenie obejmuje kluczowe aspekty prowadzenia archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Uczestnicy poznają zasady tworzenia, wdrażania i stosowania instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt. Program obejmuje również zarządzanie dokumentacją, jej klasyfikację, przechowywanie oraz archiwizację, z naciskiem na praktyczne zastosowanie w instytucjach publicznych.
  • Bożena Koszel-Pleskaczuk

Obsługa Systemu EZD RP

Szkolenie koncentruje się na wdrożeniu systemu EZD RP oraz jego efektywnej obsłudze. Uczestnicy poznają etapy wdrożenia, od planowania po integrację z istniejącymi procesami, oraz zdobędą praktyczne umiejętności zarządzania dokumentacją elektroniczną. Program obejmuje również obsługę kancelarii w EZD RP.
  • Bożena Koszel-Pleskaczuk

Ujarzmić stres – to szkolenie głównie w formie warsztatowej, angażujące każdego z uczestników tak, aby przećwiczył i nabył umiejętność radzenia sobie w sytuacji stresowej.

Towarzyszący nam stres czasem może zablokować nas tak, że nie jesteśmy w stanie wykorzystać naszego potencjału. Warto poznać techniki radzenia sobie z nim, rozpoznawania kiedy się pojawia oraz zrozumienia czym stres jest. Szkolenie to nie tylko suche fakty. To również praca warsztatowa oraz okazja do wglądu w siebie. Każdy z uczestników po szkoleniu otrzymuje materiały oraz zestaw ćwiczeń, które może wykorzystać po wyjściu z zajęć.
  • Iga Mazurek

Efektywna nauka i koncentracja – jak ćwiczyć swój mózg? Jak praktycznie wykorzystać wiedzę zdobytą podczas szkolenia i rozwinąć swój potencjał do nauki w każdym wieku.

Szkolenie pozwala na zdobycie nowych umiejętności ale również na dobrą zabawę. Triki oraz ćwiczenia na poprawę efektywności uczenia się, wzrost motywacji oraz poznanie sposobów na organizację nauki to jedne z elementów programu. Uczestnicy otrzymują materiały, ćwiczenia oraz wskazówki do samodzielnej pracy. Szkolenie przeplata teorię z praktyką i aktywizuje każdą z osób biorącą w nim udział.
  • Iga Mazurek

Efektywna komunikacja oraz mowa ciała.

Co zrobić, aby zrozumieć mowę ciała - swoją i innych? Co zrobić , aby być bardziej czytelnym w komunikacji? Jak praktycznie wykorzystać nabyte umiejętności lub rozwinąć te, które już masz? Te oraz wiele innych pytań pojawia się podczas szkolenia. Poszukiwanie odpowiedzi zostaje przećwiczone w formie warsztatowej, tak aby każdy uczestnik po szkoleniu uzyskał wiedzę teoretyczną jak i praktyczną.
  • Iga Mazurek

Funkcjonowanie systemu obowiązkowych szczepień ochronnych – aktualne dylematy i wyzwania

Przedstawienie dylematów prawnych związanych z funkcjonowaniem systemu obowiązkowych szczepień ochronnych dzieci i dorosłych w Polsce z uwzględnieniem aktualnych zmian prawnych i postaw społecznych.
  • Sebastian Czechowicz

Aktualne wyzwania zdrowia publicznego

Przedstawienie i omówienie aktualnych wyzwań dla zdrowia publicznego z perspektywy nauk prawnych i nauk o zdrowiu, a także elementów nauk o bezpieczeństwie. W szczególności: przeciwdziałanie szerzeniu się chorób zakaźnych, alkoholizm, narkomania i nowe używki.
  • Sebastian Czechowicz

Jak łączyć różne metody i podejścia projektowe w prowadzeniu skutecznej komunikacji samorządu?

Zarządzanie projektami to dzisiaj odrębny, wielki biznes, szereg metod i rozwiązań dla różnych branż. Kaskadowe, zwinne, metody i procesy mają wiele zalet. Także w komunikacji, organizacji wydarzeń i realizacji formalnych projektów możemy z nich wiele skorzystać, dostosowując różne elementy do potrzeb. W trakcie szkolenia podzielę się wiedzą i doświadczeniem. Chętnie porozmawiam z osobami biorącymi udział o ich przedsięwzięciach i pomysłach na zarządzanie nimi.
  • Aleksander Anikowski

Darmowe i płatne narzędzia i aplikacje SI do komunikacji. Po co ich używać i w czym mogą pomóc?

Panuje moda na SI i wiele narzędzi wspierających działania komunikacyjne oraz projektowe. Od darmowych modeli językowych Google czy Microsoftu po wyspecjalizowane aplikacje do pisania tekstów. Od łatwych do opanowania aplikacji projektowych po wyspecjalizowane kombajny do zarządzania procesami. Na tym szkoleniu pokażę różne ich zastosowania i dostępność, podzielę się z uczestniczkami i uczestnikami swoim doświadczeniem. Zainteresowanym osobom doradzę czego użyć do konkretnych potrzeb.
  • Aleksander Anikowski

Strategia, polityka, plan działania. Jak zacząć, na czym się skupić, żeby osiągać cele komunikacyjne?

Skuteczną komunikację każdej organizacji łatwiej prowadzić w oparciu o dobrze przygotowaną strategię. Jak zrobić to dobrze, w jakiej kolejności, na czym bazować, jakich błędów unikać? Na tym szkoleniu pokażę proces, dobre praktyki i pomogę uczestniczkom i uczestnikom z wyzwaniami, przed którymi stoją w swoich organizacjach.
  • Aleksander Anikowski

Trenerzy


Jarosław Olszewski


Jako wykładowca i naukowiec na SGGW z doświadczeniem w badaniach podstawowych i współpracy z biznesem, od pięciu lat realizuję misję wspierania młodych talentów w środowisku akademickim. Wiem, jak ogromny potencjał drzemie w studentach, doktorantach i młodych naukowcach w Polsce. Z tego powodu angażuję się w działalność społeczną, aby ułatwić im start, inspirację i dostęp do narzędzi potrzebnych do osiągania najwyższych celów.
W ciągu tych lat udało mi się opiniować i współtworzyć prawo, organizować liczne konferencje, szkolenia i wydarzenia kulturalne, a także skutecznie pozyskiwać środki na kluczowe inicjatywy i działania charytatywne. Moje podróże po polskich uczelniach pozwoliły mi zbudować sieć inspirujących kontaktów i poznać wybitnych ludzi, którzy tak samo jak ja wierzą w siłę nauki.
Moja obecność tutaj wynika z głębokiego przekonania, że polska młodzież ma potencjał do zmieniania świata. Widzę, że wielu z Was potrzebuje jedynie impulsu – prostych odpowiedzi na pytania, jak skutecznie zacząć i realizować swoje pomysły.



Aleksander Anikowski


Absolwent historii i filologii klasycznej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie kontynuował studia doktoranckie i działał aktywnie w senacie oraz samorządzie doktoranckim. Pracował w dziale promocji uczelni, realizując projekty komunikacyjne i współprace z biznesem. Obecnie prowadzi działalność konsultacyjną w obszarze komunikacji i projektów.
Lubi czytać książki i powieści graficzne, gotować, grać w gry planszowe i elektroniczne, uwielbia pływać kajakiem i jeździć rowerem po Trójmieście.



Sebastian Czechowicz


Prawnik, nauczyciel akademicki, działacz społeczny na rzecz osób z niepełnosprawnościami i osób nieporadnych ze względu na wiek, absolwent studiów podyplomowych, szkoleniowiec, autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i wystąpień konferencyjnych o charakterze krajowym i międzynarodowym, wielokrotny stypendysta (m. In. MNISW, Marszałka województwa łódzkiego, Rektora), odznaczony Medalem Alumno Laude Dignissimo i wieloma wyróżnieniami za działalność akademicką.


Iga Mazurek


Psycholożka i trenerka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Psychologii), od ponad dekady aktywna w zawodzie. Iga prowadziła autorskie zajęcia dla dzieci i dorosłych z zakresu radzenia sobie ze stresem, treningu umiejętności społecznych oraz wzmacniania poczucia własnej wartości i pewności siebie. Ma doświadczenie w pracy z dużymi grupami. Specjalizuje się w warsztatach dla grup (klas), w których występuje konflikt lub potrzeba integracji, warsztatach dla rodziców dotyczące poszerzania kompetencji rodzicielskich oraz efektywnej komunikacji. Ponadto przygotowywała dedykowane materiały i części kursu dla maturzystów z technik radzenia sobie ze stresem. Pracuje również z dorosłymi, udziela konsultacji dla rodziców, szkoli zespoły oraz wspomaga merytorycznie różne projekty gdzie istotne są kompetencje komunikacyjne i niwelowanie poziomu stresu. Obecnie zajmuje się tematyką efektywnej nauki, zarządzania stresem oraz nowoczesnymi formami kształcenia. Prywatnie aktywna przedsiębiorczyni oraz mama Leokadii i Jaśminy.

Bożena Koszel-Pleskaczuk


Doktor nauk humanistycznych w zakresie historii z bogatym doświadczeniem w archiwistyce i zarządzaniu dokumentacją. Obecnie pełni funkcję kierownika Referatu Kancelarii Głównej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku, gdzie odpowiadam za obsługę systemu EZD RP (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją). W ramach swojej pracy zajmuje się kompleksowym zarządzaniem dokumentacją elektroniczną.



Krzysztof Pleskaczuk


Doświadczony specjalista w zakresie organizacji wydarzeń naukowych i kulturalnych, aktywnie zaangażowany w działania na rzecz wspierania młodych naukowców oraz popularyzacji historii i dziedzictwa narodowego. Obecnie pełni funkcję członka Fundacji Work&Science, gdzie tworzył wydarzenia m.in. takie jak targi pracy, konferencje i szkolenia. Jego doświadczenie obejmuje współorganizację II i III edycji Work&Science Forum, I i II edycji Young Scientist Day w ramach Środkowoeuropejskiego Forum Technologicznego oraz Konferencji Kadry Przyszłości – 5 lat doktoratów wdrożeniowych.



Edyta Mazur


Dr inż. Edyta Mazur jest adiunktem oraz kierownikiem Laboratorium Genomiki Środowiskowej i Muzealnej w Instytucie Botaniki im. W. Szafera Polskiej Akademii Nauk w Krakowie. Jako biotechnolog rozwijała swoją wiedzę w zakresie biotechnologii analitycznej i stosowanej podczas studiów na Uniwerytecie Rolniczym w Krakowie oraz Universität für Bodenkultur w Wiedniu. Posiada tytuł doktora nauk przyrodniczych.
Edyta doskonaliła swoje umiejętności w zakresie pracy zespołowej, komunikacji naukowej i pisania wniosków grantowych, zdobywając doświadczenie podczas staży badawczych w renomowanych instytucjach, takich jak Duke University, Senckenberg Naturmuseum Frankfurt, Université de Rennes, Natural History Museum, UPV Universitat Politècnica de València oraz Botanický ústav AV ČR.



Olga Witkowska-Piłaszewicz


Dr Olga Witkowska-Piłaszewicz to ceniona specjalistka w dziedzinie medycyny weterynaryjnej. Ukończyła Wydział Medycyny Weterynaryjnej na Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie, zdobywając tytuł lekarza weterynarii z wyróżnieniem w 2016 roku.
W trakcie swojej kariery naukowej pełniła funkcje m.in. eksperta w dziedzinie nauki kliniczne organizacji The European Association of Establishments for Veterinary Education (EAEVE), eksperta ds. Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia w NAWA Polska. Od 2023 r. jest również przewodniczącą Rady Młodych Naukowców przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.



Hubert Aszteborski


Hubert przez wiele lat pełnił kluczowe funkcje, w tym Przewodniczącego Rady Wydziałowej Samorządu Studentów WMW SGGW oraz Wiceprzewodniczącego Rady Uczelnianej Samorządu Studentów SGGW. Jako lider skutecznie zarządzał pracą Komisji ds. Współpracy oraz Komisji Rewizyjnej, co pozwoliło mu zdobyć cenne doświadczenie w zakresie organizacji i koordynacji działań studenckich.
W swojej działalności Hubert zrealizował ponad kilkanaście wydarzeń, w tym Targi Pracy SGGW 2024, Work&Science Forum 2023 oraz Ursynalia 2024. Ponadto współorganizował studenckie wydarzenia naukowe, takie jak VIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa Studentów Weterynaryjnych oraz IX Kongres Weterynaryjnej Medycyny Behawioralnej „Gdy Życie Boli”.